دانستنی ها

نحوه انتخاب و معرفی انواع ساعت های مچی

نحوه انتخاب و معرفی انواع ساعت های مچی

نحوه انتخاب و معرفی انواع ساعت های مچی

تا حالا شده که بخواهید یک ساعت بخرید، ولی ندانید چه ساعتی باید بخرید؟ یا شده که ساعت قبلیتان خراب شود و بخواهید یک ساعت جدید بخرید؟ ساعت مناسب برای هر شخصی متفاوت است و وابسته به ویژگی‏ها، مواد و مولفه‌هایی است که شخص می‌خواهد. فرایند انتخاب ساعت می‌تواند فرایند دشواری باشد.

ولی اگر گزینه‌های خود را بدانید و از روش‌های درست استفاده کنید، می‌توانید همیشه ساعت مناسب را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بخرید. انواع ساعت‌ها را مد نظر قرار دهید. وقتی یک ساعت انتخاب می‌کنید، باید بدانید که چه انواع مختلفی را می‌توانید بخری سه نوع اصلی ساعت وجود دارد: آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ/دیجیتال.

ساعت آنالوگ

یک ساعت آنالوگ دارای عقربه‌های ساعت و دقیقه است و ساعت‌ها به صورت عدد، نشانه یا اعداد لاتین نشان داده شده‌اند.

ساعت‌های دیجیتالی

زمان را به صورت عددی و بر روی LCD یا LED نشان می‌دهند.

ساعت‌های انالوگ/دیجیتال

دو نوع ساعت را با هم ترکیب می‌کنند. ساعت‌های انالوگ معمولا سنتی قلمداد می‌شوند و برای مناسبت‌های رسمی و تجاری و قرارهای ملاقات خوب هستند. ساعت‌های دیجیتالی غیر جدی هستند. ساعت‌های انالوگ/دیجیتال خیلی کاربردی هستند. چرا که هم به صورت روزمره و هم برای کار می‌توانند استفاده شوند. اما مناسب مناسبت‌های رسمی نیستند.

مواد ساعت را مد نظر قرار دهید. دو قسمت در ساعت از نظر مواد خیلی مهم هستند. مواد به کار گرفته شده در بند ساعت و بدنه ساعت بسته به برند، سبک، نوع و قیمت ساعت متغیر خواهند بود. بدنه ساعت یا بخشی که رویه ساعت بر روی آن قرار گرفته است معمولا از پلاستیک، لاستیک، فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ، برنج، تیتانیوم و فلزان گران‌بها مانند طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته می‌شود. بند ساعت ممکن است از جنس همان مواد بدنه به همراه موادی مانند چرم (طبیعی یا مصنوعی)، برزنت و مواد نامتعارف باشد.

قیمت این مواد بسیار متفاوت است. پلاستیک ارزان‌ترین مواد است و مواد مصنوعی بعد از آن قرار دارند. چرم و دیگر پوسته‌ها کمی قیمت بیشتر دارند و فلزات در رتبه بعدی قرار دارند و فلزات گران‌بها رتبه بعدی از نظر قیمت را دارند. این قیمت‌ها بسته به کیفیت مواد متفاوت خواهد بود.

نوع گردش ساعت را بدانید. منظور از گردش منبع انرژی ساعت است. ساعت‌ها از سه نوع گردش استفاده می‌کنند که عبارتند از: باتری، کوارتز و مکانیکی.

در حالت باتری، از باتری‌هایی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود. در ساعت کوارتزی انرژی ساعت از طریق کوارتز درون ساعت تامین می‌شود. گردش مکانیکی وابسته به این است که صاحب ساعت اجزا ساعت را حرکت دهد که می‌تواند به صورت دستی یا اتوماتیک باشد.

ساعت‌های باتری ارزان‌ترین هستند و از نظر لوکس هم در رتبه پایین قرار دارند. ساعت‌های دیجیتالی و ساعت‌هایی که در فروشگاه‌های لباس خریداری می‌شود معمولا ساعت باتری هستند.

ساعت‌های کوارتز

کمی گران تر از ساعت‌های باتری هستند. اما دقیق‌ترین ساعت هستند. غیر از تعویض باتری نیاز به نگهداری کمی دارند و به دلیل سادگی طراحی‌شان مورد توجه کلکسیونرها نیتسند

ساعت‌های مکانیکی

یا به صورت دستی کوک می‌شوند (دستی) یا با حرکت بدن صاحب ساعت کوک می‌شوند (اتوماتیک یا خودکوک شونده). این ساعت‌ها گران‌ترین، لوکس‌ترین هستند و کلکسیونرها به دلیل ریزه‌کاری‌های طراحی این ساعت‌ها به آنها خیلی بها می‌دهند. در مورد سبک ساعت تصمیم بگیرید. می‌تواند ساعت‌های مخصوص ورزشی، کاری، مناسبت‌های رسمی، بیرون رفتن وساعت‌های موردی را انتخاب کنید.

عاملی که در اینجا تعیین کننده است این است که ساعت خود را قرار است کجا به دست داشته باشید. اگر می‌خواهید هنگام دویدن یا شنا از آن استفاده کنید یا می‌خواهید ضربان قلبات را نشان دهد، باید ساعت اسپورت بخرید.اگر می‌خواهید در سر کار، مناسب رسمی یا قرارهای ملاقات از آن استفاده کنید، بهتر است که یک ساعت رسمی داشته باشید. اگر یک ساعت روزمره می‌خواهید که با همه لباس‌هایتان بپوشید، یک ساعت ساده بخرید.

اگر ساعتی می‌خواهید که برای همه شرایط مناسب باشد، یک ساعت رسمی بخرید. پوشیدن ساعت رسمی با لباس ساده، شیک‌تر از پوشیدن یک ساعت ساده با لباس رسمی و کاری است. ساعت‌های گچتی یک سبک جدید است که اخیرا هر ساله به محبوبیت آن افزوده می‌شود و در بین افرادی که به تکنولوژی خیلی علاقه دارند محبوب‌ترین نوع ساعت هستند. این ساعت‌ها ویژگی‌هایی مانند تقویم، دوربین دیجیتالی، برنامه ایمیل و غیره را دارند.

سبک‌های مختلف وابسته به برند، طراح، قیمت و کارکردهایشان ممکن است ساعت ساده یا ساعت لوکس باشند.

انتخاب ساعت مچی از فروشگاه آنلاین کوکچی 

یک برند را انتخاب کنید. با در نظر داشتن بودجه‌ای که دارید، انواع برندهای ساعت را بررسی کرده و یک برند را انتخاب کنید. شرکت‌های زیادی هستند که سالها در این عرصه فعالیت داشته‌اند. به همین دلیل انتخاب یک برند ممکن است دشوار باشد. تاریخچه یک شرکت را بررسی کنید و ببینید که چند سال است ساعت می‌سازد و چه سبک‌هایی را دارند.

از خانواده یا دوستان خود بپرسید که از چه برندهایی ساعت خریده‌اند و کدام برند بهتر کار کرده است. حتی می‌توانید بررسی آنلاین کرده و نظرات در مورد شرکت‌های خاص یا مدل‌های خاص را بخوانید. باید مطمئن شوید که برندی که انتخاب می‌کنید سبکی که انتخاب کرده‌اید را تولید می‌کند. مشخصات را مد نظر قرار دهید. وقتی که ساعت ایده‌آل را انتخاب می‌کنید، باید تمام مشخصاتی که نیاز دارید و می‌خواهید در ساعتتان باشد را به خوبی بدانید.

تمام ساعت‌ها مدل‌های ساده و مدل‌های پیچیده‌تر دارند. می‌توانید مثلا یک ساعت رسمی بخرید که فقط زمان را نشان می‌دهد. یا یک ساعت موردی بخرید که یک کامپیوتر دارد و یا یک ساعت اسپورت بخرید که ضربان قلب شما، مسافت طی شده و کالری‌هایی که سوزانده‌اید را به شما اعلام کند. هر چه گجت‌ها جذاب‌تر باشند، قیمت ساعت بیشتر می‌شود. واقعا همه چیز بسته به این است که به چه چیزی نیاز دارید. برای مثال اگر می‌خواهید مسافرت‌های خارجی زیادی بکنید، بهتر است ساعتی بخرید که بتواند ساعت را به وقت چندین منطقه مختلف به شما اعلام کند. گزینه‌ها متعددی وجود دارند.

انتخاب ساعت مچی

یکی از ویژگی‌های اصلی که احتمالا مهم باشد، میزان مقاومت در برابر آب است. میزان مقاومت وابسته به مقدار آبی است که ممکن است ساعت خود را در آن وارد کنید.

ساعت‌های عادی در برابر ریختن آب و باران مقاوم هستند. ساعت‌های پیشرفته‌تر مقاومت در برابر ۵۰ تا ۱۰۰۰ متر آب را دارند. این میزان مقاومت از شستن ظروف تا غواصی کردن در زیر آب را شامل می‌شود. مناسب بودن ساعت را تنظیم کنید. وقتی که تمام اجزای ساعت مورد علاقه خود را پیدا کردید، گام آخر این خواهد بود که ساعت اندازه شما باشد.

ساعت باید اینقدر سفت باشد که در روی مچ به این ور و آن ور نرود. اما در عین حال اینقدر شل باشد که مچ شما را نبرد. همچنین بدنه ساعت باید به اندازه‌ای باشد که با اندازه دست شما متناسب باشد. اما به این طرف و ان طرف نرود. یک راه خوب این است که ساعت را روی دستتان بالا و پایین بکنید. اگر به راحتی حرکت کرد، کوچک است. اگر رد آن روی دستتان باقی می‌ماند، بیش از حد بزرگ است. اگر رد آن روی دست باقی نمی‌ماند و راحت این طرف و آن طرف نمی‌رود، مناسب است. اگر قد شما بلند است یا هیکل درشتی دارید، باید ساعتی را انتخاب کنید که بند آن خیلی کوتاه نباشد و بدنه ساعت نیز زیاد از حد کوچک نباشد. اگر مچ کوچکی دارید، بند و بدنه ساعت کوچکی هم نیاز خواهید داشت.

برای بازدید انواع سایت های لوکس اینجا کلیک کنید.

منبع : زیباکده

دیدگاهتان را بنویسید